Vi teller ned til årets alpakkautstilling på Flå!

Klikk her for mer informasjon

I forbindelse med årets alpakkautstilling på Flå tilbyr vi to typer kurs/seminar innen alpakka og alpakkahold.

Vi får en av verdens mest anerkjente alpakkaprofiler på besøk, Amanda VandenBosch. Hun er dommer og skal bedømme alpakkaene på lørdagen, og være foredragsholder på fredagen.

1. Introduksjonsseminar til alpakka. Passer for den nysgjerrige og som ikke har særlig kjennskap til alpakkaen fra før. Grunnleggende opplæring i alpakkaen, hva som gjør den spesiell, hvorfor vi har alpakka og hva de kan brukes til. Fredag 20. april kl 16-18.
  2. Seminar for eksisterende eiere og oppdrettere. Temaer er avl, fiber, strategier, muligheter. Fredag 20. april kl. 19-21.

Amanda kommer fra USA, og størstedelen av kurset foregår derfor på engelsk.

Kursene er gratis for medlemmer av Den Norske Alpakkaforening (logg inn på hjemmesiden for å få denne muligheten), og koster kr 100 pr. person for ikke-medlemmer. Avgiften må betales ved påmelding. Betaling må gjøres via bankoverføring eller Vipps. Betalingsdetaljer kommer pr. epost etter påmelding.

Kurset holdes på Flå, på Thon Hotell Bjørneparken eller oppe i selve Bjørneparken (avhenger av antall påmeldte). Vi sender ut detaljer om lokasjon god tid i forveien.

Klikk her for å melde deg på introduksjonsseminaret!

Klikk her for å melde deg på seminar for eksisterende eiere og oppdrettere!